7 Eylül 2012 Cuma

BEBEKLERİMİZE HANGİ TAVUĞU YEDİRMELİYİZ

     Sevgili arkadaşım Ceyda'nın uyarısı üzerine bebeğime market tavukları almaktan son anda vazgeçtim;ve bu konuyu araştırmaya başladım.Kendisi beni,' Sakın market tavuğu yedirme,hiçbir faydası yok' şeklinde uyardı.Faydasının zararından az olduğunu genel olarak biliyordum;ama kendimize marketten alıyordum,hala da alıyorum.
   Annelerimiz,ninelerimiz hep anlatır ya,eski tavuklar pişmek bilmezdi;sarı bir su salarlardı diye.
İnternette nedir bu tavukların derdi diye iyice bir araştırayım dedim,nelere rastladım nelere..Dr.Öz programında bu konuya değinmiş;2.Dünya savaşından sonra tavuk yetiştiriciliği bir endüstriye dönüşmüş;ve normalde 68-85 gün arasında olgunlaşan bir tavuk günümüzde 47 günde olgunlaşıyormuş.
   Dar alanlarda yetişen bu tavukların hem iri olabilmesi,hem de sağlıklı olabilmesi için yemlerine antibiyotik katılıyormuş.Dr. Öz ;'İnsanlara ,antibiyotik doktor gözetiminde olmaksızın verilmez;üstelik fazla antibiyotik kullanımı bakterilere karşı direnci zayıflatır'.diyor.(Bu video'yu facebook kartıma tıklarsanız görebilirsiniz.)
    Peki biz çocuklarımıza nasıl tavuk yedireceğiz?İstanbul'da pazar günleri Kasımpaşa'da kurulan tarihi  kastamonu  pazarında, 20tl.'ye organik tavuğunuzu kestirip,parçalattırabiliyormuşsunuz.Osmanlı ,saray mutfağı için malzemelerini bu pazardan aldırırmış:)
    Marketlere göz atacak olursak,5M Migros'ta ve Macro Center'larda markası Orvital olan organik tavuğunuzu 20.99 tl.'ye alabiliyorsunuz.(Bebeğimiz için parçalara bölsek  oldukça uzun idare eder diye düşünüyorum.)Migros sanal markette sadece sosisine rastlayabildim;fakat bölgelere ve stoklara göre değişiyormuş.Belki sizin bulunduğunuz bölgeye yakın migrosta eğer bu ürün varsa sanal markette de görebiliyorsunuz.Macro'nun da SANAL MAĞAZASI var,oradan da sipariş verebilirsiniz.
   İnternette birçok organik sanal mağazaya rastladım;ama piliç zehirlenmesi çok  hızlı ve tehlikeli olduğundan pek güvenemedim.
     Halimize bakın sevgili arkadaşlarım,pilici mumla arar  olduk,daha birçok şeyi.Üstelik normal ,olması gerekenin adı 'organik'  oldu,fiyatları da  uçuyor.Acaba köyün birinden birkaç civciv alıp kendim mi beslesem balkonda:P
 
 

33 yorum:

  1. Off off nasıl bir dünyada yaşıyoruz ki..
    Tavukların yemlerle 40 günde büyütüldüğünü zaten biliyoruz artık da daha neler var neler.. Organik desen, herkesin bütçesi ona yetmez:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğal olana bile bir servet lazım.Nerdeyse herşey para malesef.Dağlara kaçacağım en sonunda..

      Sil
  2. Eşimin ailesi köyde yaşıyor, her gittiğimizde bizi abartı miktarda yiyecekle uğurlamaya çalışıyorlar, ben sürekli "taşıyamayız,bizim evde yenmez atılır" gibi uyuz cümleler sarf ediyorum:) Artık kabul edeceğim gibi üzerine yüzsüzlük yapıp daha fazlasını da talep edeceğim sanırım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de geri çevirme günah:)Vaktimiz olsa ben de köyden filan alırdım.7.ayda tavuk da yedirmem gerekecek,mecbur buralardan alacağım.Ben de tarhanayı hiç sevmem hep geri çeviresim gelirdi,alırdım,yıllarca dururdu.Şimdi olsa Ege'ye yedirirdim.Marketten aldım,markası Trakya diye birşey.

      Sil
    2. Bir kaç yıl öncesine kadar tarhanayı annem yapıyordu, sonra bıraktı, ben de trakya birlik almıştım, annemin yaptığına en yakın tat o diye, ama sonra trakya birliği bulamadım hiçbiryerde, belki senin aldığın odur, üretilmeye başlamıştır.Geçen yıl salça,zeytin,zeytinyağı ve tarhanayı internetten sipariş ettim, balıkesir taraflarında kendileri yapıyorlar,bu yıl da oradan alacağım.

      Sil
    3. Canım baktım,üstünde sadece Trakya ev tarhanası yazıyor.Kırmızı renkli.Migrostan aldım.Sen nereden sipariş ettin?

      Sil
  3. benim Kayınpeder kasap..tavuk satmıyor ama sadece özel müşterileri var onlar için köy tavuğu getirtiyor..Biz istersek bize de getirtiyor..Bir de köy tavuğu harici güvenilir bir çiftlikten tavuk alıyor gerçekten tadı farkediyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel şanslısınız:))Ben mecburen buralardan alacağım:)Kasaba sorabilirim belki vardır onun bir bildiği:)

      Sil
    2. söylemeyi unuttum bizim arkadaşlar erpiliç entegre tesislerini gezmiş gönül rahatlığı ile yemenizi tavsiye ederim diyor..erpiliç ve beypiliç sahibi aynı kişilermiş..
      birde şunu okumanızı tavsiye ederim;)
      http://urfatutkunu.blogspot.com/2010/02/helal-tavuk-etine-dikkat-firma-gezi.html

      Sil
  4. yediğimiz içtiğimiz herşey bir tuhaf oldu zaten nerede eski tavuklar domatesler..Açıkcası ben organik diye satılan ürünlere de güvenmiyorum bu işin sahtekarları da çokça varmış gazetede okumuştum...tabii sen bebişe bulabildiğin en doğal ürünleri yedirip içir 7aylık olduysa balıkta yedirebilirsin çorbası çok faydalı ve lezzetli oluyor ve en azından onlara ilaç ya da hormon veremiyorlar tabii çiftlik balıkları hariç...ayrıca ev yapımı tarhana yedirmeye çalış onlarada belki koruyucu koyuyorlardır.komşu olsaydık şu an dolabımda köy tavuğunun altından alınmış yumurtalar vardı Ege'ye verirdim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa tüh bak keşke:))İnsan güvenemiyor,acaba kazıklıyorlar mı diye düşünüyorsun.Balık daha denemedim.İyiki kışa denk geldik,güzel güzel balık yediririm.Yumurta olarak mecbur markette satılan,üstünde doğal yazanları alıyorum.Şehirde yaşıyoruz,galiba hiç iyi yapmıyoruz,maddi,manevi zor!

      Sil
  5. köylerdeki bile doğal değil artık hepsi yemler besleniyor gezen bortu bocek yıyen tavuk bulmak lazım ama nerde... :( hasret kaldık gercekten. ben banvitten alıyorum nispeten tavuk kokuyor suyu da eski tatlar gibi oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Banviti inceledim,daha bir güvenilir geldi.Bir de Keskinoğlu'nunki de olabilir.O doğal tavuğu sonunda kendim üreteceğim,organik diye de satacağım sonunda:P

      Sil
  6. Yakın bir arkadaşım büyük bir tavuk çiftliğinde çalışıyor.
    40 günde tavuk olan bir civcivden ne beklersin dedi?
    Malesef halimiz içler acısı. Bahçeli bir evim olsa yapıcam bir kümes alıp 2 civciv büyütüp yediricem kızıma ama malesef.
    Ben doğal ortamda büyümeyen hiç bir hayvanın gerçek olduğuna inanmıyorum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef öyle.Çok üzülüyorum ama elden ne gelir.Bahçeli bir evimiz mümkünse çocuklar büyümeden oluversin:)

      Sil
  7. ben kızıma tavuk yemeye başladığından beri hep orvital alıyorum,migrostan.ama bulmak zaman zaman güç oluyor,çünkü yetişmeleri 3 ay sürüyormuş,zavallı hayvancıkların,talebi karşılamakta zorlanıyorlarmış.ben memnunum,gerçekten zor pişiyor,market tavuklarından farkı belli oluyor.bu konuda yazmıştım ben de.orvitali tavsiye ederim,biz bütün alıp,parçaltıp,saklıyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim memnun olduğuna,orada parçalıyorlar herhalde,evde zor çünkü.Şimdi içim daha da bir rahat etti.Alayım bari ben de,teşekkürler:)

      Sil
    2. migrosdan alıyoruz hep,ödemeyi yaptıktan sonra,fişi gösterip :) parçalatabiliyorsun.diğerlerinden iyidir en azından,köy tavuğu kadar iyi midir,bilemeyiz ama ne yapalım,alabileceğimiz en iyi tavuk bu bence.

      Sil
    3. Evet,bence de.En azından buna da şükür:)Sen bir fark var diyorsun, o boşuna değildir.Çok teşekkür ederim:))

      Sil
  8. Günümüzde köy tavuğu bulmak gerçekten zor..Köylerimizde artık kentselleşmeye başladığı için:(Örnek vericek olursam hani köylerimizde yetişen meyveler sebzeler organik diye biliriz ama malesef öyle değil..Ben aslen Pamukova'lıyım..Adapazarı İznik yolunda bir kasaba..Meyve sebzesiyle ünlüdür..Akdeniz'e tatil yöresine gidenlerin çoğunlukla kullandığı bir yol..Köyde teyzem,amcam hala oturmakta ve bizimde ayva bahçemiz var..Tüm köylü,meyve ve sebzelerine hastalık gelmesin diye ilaç kullanıyor...Yani ilaçsız organik bulmak çok zor..Organik denilenede açıkçası pek güvenmiyorum..Köylümüz bile organik yetiştiremiyorsa gerisini siz düşünün..Köy tavuğuda aynı şekilde...Çiftlik tavuklarına göre daha sağlıklı bu aşikar..Bizde market tavuğu kullanıyorduk bugüne kadar..Ama bugünden sonra komşumuzun kendilerine kestirtip getirttiği yerden alıcaz..Komşumuz sağolsun bizede getirtecek..Çok hassas bir konu..Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğiniz gibi köylüler de böyle yetiştiriyorsa vay halimize.İbrahim Saraçoğlu bas bas bağırıyor ama sesini duyan yok.Anadolu toprakları ne halde.Bizler de mecbur organik denilen ürünleri almak zorunda kalıyoruz belki bir nebze daha iyidir diye.Sevgiler,tavuğunuzu afiyetle yiyin:))

      Sil
  9. Biz de orvital almaya ozen gosteriyoruz Tuba, digerleri icine sinmiyor insanin. Sen ne guzel bir konuya deginmissin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım:)Bunca yıldır umursamadım pek ne tavuğu ne başka birşeyi.Bebek olunca işler değişiyor tabii:)Demek sen de memnunsun,içim rahatlıyor böyle duyunca,sevgiler:)

      Sil
  10. biz 9.ayın içindeyiz ve halen tavuk yedirmeye başlamadık.doktorumuza son kontrolde sorduğumda "tavuk bebek yiyeceği değildir bence,ben kendi kızıma yedirmedim size de tavsiye etmem "deyince kafam bulandı kırmızı ete ve balığa devam kararı aldım ve tavuk ısrarımdan vazgeçtim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginçmiş gerçekten,aslında derinlemesine araştırmak lazım.Benim dr.öyle birşey demedi.Ama bütün arkadaşlarımın bebekleri yiyiyor.Hepsi de düzenli dr götürüyor.Merak ettim şimdi bu konuyu:))

      Sil
  11. canım çok güzel konuya el atmışsın.
    organik bulursam onu almaya gayret gösteriyorum.

    Tubaanne canım soruna cevap vereyim.

    Kuru kayısıdanda olur reçel.
    Ama kirece yatmaz gerek yok.
    Benim annem çok yapar.

    kayısıları ıslat o toprağı ilk kara suyu çıksın.

    Su ve şeker kaynasın orta revaklı olsun çok koyu olmasın.
    kayısıları koy kaynasın yumuşayan kaysılara limonunu ekler az daha kaynat.

    Reçelimiz hazır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok sağol,ağzına sağlık:)Zahmet ettin buralara kadar geldin,tarif verdin.Evde olsak bir kahvemi iç derdim,neyse artık sanal bir kahve ısmarladım gitti:))Kuru kayısı daha kolayıma geldi,süpermiş:)

      Sil
  12. ben zaten pek tavuk yedirmiyorum onun yerine kirmizi et ve balik veriyorum zaten tavuk bunlara kiyasla cok faydali olmadigindan ve de seninde anlattigin gibi piyasada dogru duzgun tavuk olmadigindan bizim eve tavuk pek girmiyor desem yeridir canim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de acele etmeyeceğim şimdi,ne zaman gidersem markete o zaman alıp parçalattırırım.Haftada 1-2 kere veririm diye düşünüyorum en fazla:)Kuzu etini tanıyor benimki sadece:)Balık yedirmek için sabırsızlanıyorum.

      Sil
  13. Teşekkürler,aklımda olsun,çok iyi oldu.Kendimize bu piliçten alabilirim en azından.:)

    YanıtlaSil
  14. nasıl bir durum bu anlamadım gitti.izin vermesinler verilmesin devlet el atsın yazık değil mi bu kadar insana.denetim yapılsın 40 günde tavuk mu yetişir? çiftlik olarak yetiştirilecekse açık alanlarda yapılsın bu iş. tavuğu kapalı alana sokup antibiyotik verip 40 günde yetiştiriyolar sonrada piyasaya sürüyolar.tüketici olarak tavuk almasak yemez isek ellerindekalacaktır.belk o zaman anlarlar hanyayı konyayı.duyarsız kalmamak lazım.sesimizi duyurmamıaz lazım.

    YanıtlaSil
  15. Kralların Tavuğu'nu öneririm tamamen doğal. Sitelerini inceleyin farkı zaten göreceksiniz.

    YanıtlaSil
  16. www.krallarintavugu.com

    YanıtlaSil